[Academics] 2023학년도 1학기 수강신청 일정 및 주요사항 안내문 / Course Registration Information in Spring 2023
- 외국인유학생지원팀
- Hit2780
- 2023-02-20
2023-1학기 수강신청 기간 및 유의사항 안내 / Information regarding Course Registration Period & Note in spring 2023
1. 수강신청기간
학위구분 | 등록예정 학기수 | 수강신청 일정 |
1학기 | ||
학사과정 | 3~4학기 | 2.17.(금) |
5~6학기 | 2.20.(월) | |
7학기 이상 | 2.21.(화) | |
신/편입생 1~2학기 | 2.22.(수) | |
Inbound 교환학생 | 2.16.(목)~2.22.(수) ※주말·공휴일 제외 | |
대학원과정 |
* 인사캠 개설강좌, 자과캠 개설강좌, 중·대형 온라인강좌 구분없이 수강신청
* 수강신청 시간: 10:00 ~ 22:59
2. 수강변경 및 확인기간
구분 | 강좌 구분 | 수강변경 및 확인 일정 |
1학기 | ||
학사과정 · 대학원
공통 | 전체 강좌 | 2.27.(월) 08:00 ~ 3.3.(금) 22:59 |
수강신청 불가 | 2.28.(화) 17:00 ~ 3.2.(목) 07:59 | |
폐반확정일 | 3.6.(월) | |
폐반강좌 수강생 추가 수강신청 | 3.7.(화) 10:00 ~ 22:59 |
* 수강신청 시간: 일정 내 24시간 가능(수강신청 불가기간 제외)
3. 증원일정
구분 | 학생 신청 기간 | 교강사 입력 기간 | 증원확정 및 공지 | |
1학기 | 1차 증원 | 2.17.(금) ~ 2.23.(목) | 2.23.(목) ~ 2.24.(금) | 2.24.(금) 오후 6시 예정 |
2차 증원 | 2.27.(월) ~ 2.28.(화) | 2.27.(월) ~ 2.28.(화) | 2.28.(화) 오후 6시 예정 |
4. 직권수강신청 일정: 2.28.(화) ~ 3.3.(금)
5. 유의사항 (필독)
1) 2022학년도부터 학생 국제어수업 의무 이수학점제가 폐지되었습니다. 전체 학위과정 및 전체 학번에도 소급적용 됩니다.
2) 교환학생 T/O 여석의 전공 T/O 환원: 교환학생 T/O여석은 개강일 이후 수강변경 및 확인기간에 전공T/O로 환원됩니다. 환원되는 방식은 다음과 같습니다.
- 1차 환원: 수강변경 및 확인기간 前, 교환 T/O 최소 5% 유지하고 전공 T/O로 환원
- 2차 환원: 2차 증원 확정 및 반영 시, 교환 T/O 여석 모두 전공T/O로 환원
3) 국제어수업은 3가지로 구분됩니다.
① 국제어수업 일반: 기존 국제어수업과 동일하며, 수강T/O의 5%를 교환학생에게 배정 ② 국제어수업 지정: 학교에서 교환학생이 수강할 수 있도록 지정한 강좌로 수강T/O의 20%를 교환학생에게 배정한 수업 ③ 교환학생 전용: 수강 T/O의 50%를 교환학생에게 배정하는 교환학생 전용 수업 |
4) 비전공 T/O는 수강변경 및 확인기간에 통합되지 않습니다.
5) 원활한 수강신청을 위하여 대학원/교환학생은 학사과정보다 하루 빨리 시작하며, 주말 및 공휴일에는 수강신청 불가합니다.
6) 학사과정의 수강신청 일정은 “등록예정학기수”에 따라 구분되어 진행되며, 인사캠/자과캠/중·대형온라인강의(100% i-Campus)로 구분되지 않습니다. 따라서 본인 등록예정학기수에 맞추어 수강신청을 하면 되며, 수강신청사이트에 본인 수강신청일자가 표시되므로 참고하시기 바랍니다.(예. 5학기 등록예정인 엇학기복학생: 2.20.(월) 수강신청)
※ 수강신청은 정해진 일자에만 가능하지만, 수강삭제는 다른학년 수강신청 일자에도 가능합니다. 단, 수강신청일정이 아닌 기간에는 삭제도 불가 (예시: 2.17.(금)에 수강신청을 한 3학기 재학생은 2.20.(월)에 수강삭제 가능) |
7) 편입학생은 첫 학기에만 신/편입생 일자에 진행하며, 두 번째 학기부터는 등록예정학기에 수강신청이 진행됩니다.
8) 증원신청 및 직권수강신청 관련 사항은 별도 공지 예정입니다.
9) 수강신청 시작 전까지 개설 과목은 변동될 수 있으므로, 전자시간표/수강신청사이트를 확인해야하며, 추가개설여부는 해당 과목의 주관 학과사무실에 확인필요
10) 수강T/O는 2.13.(월)까지는 설정 될 예정이며, 단과대학/학과에 따라 차이가 있을 수 있습니다. 또한 수강신청 전까지 변동 될 수 있으므로 수강신청사이트를 확인하여 주시기 바랍니다.
11) 2023학년도 1학기 본인의 수강가능학점은 2.13.(월) 이후 수강신청사이트에서 확인 가능
12) 교강사 및 강좌별로 수강신청 전 강의 소개영상이 전자시간표에 탑재되어 확인 가능합니다. 이를 참고하여 수강신청 진행하시길 바랍니다.(모든 강좌가 제공하는 것은 아닙니다)
13) 2.10.(금) 09:00~18:00 동안은 수강신청사이트 성능점검으로 로그인이 되지 않으며, 수강T/O 확인도 되지 않습니다. 단, 책가방 담기는 가능합니다. (성능점검 종료시간은 진행상황에 따라 변동될 수 있습니다)
14) 수강신청은 재학생만 가능하며, 휴학생은 불가함. 또한 복학신청과 동시에 수강신청이 가능함(복학승인기준이 아님)
15) 수강가능학점(이월학점, 도전학기 Credit+ 학점, 성적우수자 초과학점 등 포함) 및 본인 수강신청일자는 수강신청 사이트에 확인 가능함
16) 수업운영방식(온라인, 오프라인, 온오프하이브리드)은 수강신청 사이트에 강좌별로 표기되므로 참고하여 수강신청 진행
1. Course Registration Period
Degree | Expected semester | Course registration date |
Spring semester | ||
Undergraduate courses | 3~4 semester | Fri. 2.17 |
5~6 semester | Mon. 2.20 | |
7 semester or higher | Tue. 2.21 | |
1~2 semester for Freshman/Transferred | Wed. 2.22 | |
- | ||
Inbound Exchange | Thu. 2.16 ~ Wed. 2.22 ※Except weekends and holidays | |
Graduate courses |
* No difference in Humanities and Social Sciences Campus, Natural Sciences Campus, and midium or large online courses
* Course registration time : 10:00 ~ 22:59
2. Adding, Dropping, and Confirming Courses
| Courses | Adding, Dropping, and Confirming Courses Date for Spring semester |
Undergraduate/ Graduate | Every course | Mon. 2.27 08:00 ~ Fri. 3.3 22:59 |
No course registration | Tue. 2.28 17:00 ~ Thu. 3.2 07:59 | |
Closed courses | Mon. 3.6 | |
Additional course registration for closed classes’ students | Tue. 3.7 10:00 ~ 22:59 |
* Course registration time : 24 hours within schedule(Except unavailable time)
3. Spot increase
| Students’ application for increase | Instructors’ adding period | Confirmed increase and notice | |
Spring semester | First increase | Fri. 2.17 ~ Thu. 2.23 | Thu. 2.23 ~ Fri. 2.24 | Fri. 2.24 6pm |
Second increase | Mon. 2.27 ~ Tue. 2.28 | Mon. 2.27 ~ Tue. 2.28 | Tue. 2.28 6pm |
4. Notice
1) For smooth enrollment, graduate/exchange students start one day earlier than the undergraduate course. Course registration can be done except weekends and holidays.
2) The schedule for course registration in the bachelor's course is divided according to the "Number of semesters scheduled to be registered", not the campus(100% i-Campus). Therefore, you can register for the course according to the number of semesters scheduled to be registered, and the date of your course registration will be displayed on the course registration site, so please refer to it.
※ You can apply for the course only on a fixed date, but you can delete the course on the date of other grades. However, it cannot be deleted during a period other than the course registration period (e.g., students expecting to enroll third semester who applied for the course on February 17 (Fri) can delete the course on February 20(Mon))
3) Available credits for 2023 first semester can be checked after 2.13 (Mon)
4) The first week preview video will be installed before the course registration period. Students can refer to the video to make decisions. (some courses may not provide the first week preview due to the nature of the course)
5) 2.10 (Fri) 09:00 to 18:00, you cannot log in due to the performance inspection of the course registration site, and you cannot check the course T/O. However, it is possible to use shopping cart. (Performance check end time may vary depending on progress.)
6) Only enrolled students can apply for the course, and students who take a leave of absence are not allowed. Also, you can register for classes at the same time as you apply for return to school.
7) Students can check their available credits and course registration date on the course registration site.
8) Type of classes(Online, Face-to-Face, Blended) can be checked on the course registration site. Students can refer to the information to make decisions.